1. Registrovať sa môžu žiačky základných škôl a 8-ročných gymnázií vo veku od 8 do 15 rokov, ktoré si chcú vyskúšať kreatívnu súťaž v programovaní. Registrovať sa môžu dievčatá, ktoré budú mať 8. narodeniny pred 31. májom 2023 a 16. narodeniny po 31. máji 2023.
2. Súťaž prebieha v dvoch vekových kategóriách:
Rozhodujúcim dátumom pre zaradenie do vekovej kategórie je dátum 31. máj 2023.
3. Každá veková kategória sa delí na dve podkategórie:
V prípade, že budú jednotlivé členky trojčlenného tímu spadať pod rôzne vekové kategórie, veková kategória sa určí podľa najstaršej.
4. Registrácia do súťaže prebieha cez registračný formulár v termíne 15.1.2023 – 14. 4. 2023.
5. Do súťaže sa môžu prihlásiť študentky, ktoré študujú v slovenských vzdelávacích inštitúciách.
6. Do súťaže sa v jednom ročníku môže každá osoba zapojiť iba s jedným projektom.
7. Rodinní príslušníci poroty sa nemôžu súťaže zúčastniť.
8. Účasť v súťaži je zadarmo.
9. Jazyk súťaže je slovenský.
10. Organizátor si vyhradzuje právo udeliť v opodstatnených prípadoch výnimku.
11. Súťaž pozostáva z dvoch kôl.
12. Prvé kolo: V prvom kole má jednotlivec/tím za úlohu vyhotoviť jeden projekt podľa nižšie uvedených kritérií:
13. Druhé kolo: Jednotlivci/Tímy, ktorí/é postúpia do druhého kola, prezentujú svoje projekty a spôsob ich vyhotovenia.
14. Hodnotenie poroty bude zaznamenané v hodnotiacom formulári jednotlivca/tímu.
15. Každý člen poroty pridelí body každému projektu, pričom spôsob prideľovania bodov je uvedený priamo v hodnotiacom formulári.
16. Porota hodnotí v prvom kole 6 kategórií: zážitok z hry, zložitosť, zobrazenie, kód, vynaliezavosť, ucelenosť/ovládateľnosť a použitie Avy. V druhom kole hodnotí porota prezentáciu.
17. Hodnotenie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.
18. Konečné vyhlásenie výsledkov a odovzdanie ocenení sa uskutoční na mieste v čase druhého kola (finále).V prípade nemožnosti zrealizovať finále osobne budú výsledky vyhlásené na sociálnych sieťach Aj Ty v IT a ceny zaslané poštou.
19. Súťažiaci sú povinní počas práce s projektom rešpektovať autorské práva, to znamená, že môžu používať iba obrázky, zvuky a videá, ktoré nie sú chránené autorským právom, resp. môžu používať také materiály, ktorých autorské práva majú k dispozícii! Najlepším riešením je, ak použijú vlastné mediálne prvky, alebo také, ktoré sa nachádzajú v mediálnej knižnici! Ak použijú prostriedky, ktoré boli vyhotovené ďalšími osobami (obrázky, zvuky…) pri predložení projektu je potrebné uviesť ich meno, názov.
20. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca/tímu, ak poruší autorské práva alebo ktorékoľvek pravidlá súťaže.
21. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca/tímu, ak projekt vykazuje známky vypracovania dospelou osobou.
S diskvalifikáciou v tomto prípade musia súhlasiť všetci nezávislí porotcovia súťaže a ďalší prizvaný externý pedagóg. Rozhodnutie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.
22. Prihlásením sa do súťaže súťažiaci súhlasia s tým, že organizátor voľne použije podané projekty resp. materiály poskytnuté počas súťaže.
23. Súťažiaci, ako aj ich rodičia, resp. zodpovedné osoby prihlásením sa do súťaže súhlasia s tým, aby Aj Ty v IT, o.z., spravujúca súťaž Scratch Match, spracovala osobné údaje súťažiacich poskytnuté na registračnej stránke. Súťažiaci berie na vedomie, že zámerom spracovania údajov je komunikácia so súťažiacimi po dobu trvania súťaže. Ďalej súhlasia s tým, aby sa súťažiaci objavili na propagačných materiáloch a videách vyhotovených v súťaži organizovanej organizátorom a aby tieto mohli používať na sociálnych médiách a webových stránkach, ako aj v tlači a v písomných materiáloch organizácie.